- Advertentie -

Gezonder eten

Gezonder eten doe je met deze 7 handige hacks! Smakelijk!

Wie heeft gezegd dat gezond eten makkelijk? Juist, (bijna) niemand. We willen allemaal wel gezonder eten maar in de praktijk blijkt dat toch iets moeilijker om voor elkaar te krijgen dan in eerste instantie gedacht.

Zo simpel… maar die smoesjes!

Te druk, weinig zin om lang in de keuken te staan of soms heb je gewoon een dag waarop je zin hebt in pizza of patat. Moet allemaal kunnen, maar je moet niet altijd toegeven aan die smoesjes! Om je te helpen delen wij 7 ongelooflijk simpele lifehacks en tips die gezonder eten net wat makkelijker maken.

1. Eet regelmatig

In plaats van de drie standaard maaltijden per dag: ontbijt, lunch en avondeten is het belangrijk om regelmatig te blijven eten. Denk aan om de 2 uur. Kleine tussendoortjes en snacks zoals nootjes of stukjes fruit zijn al goed om erge trek te vermijden. Want we weten allemaal waar grote trek toe leidt: alles eten wat los of vast zit.

- Advertentie -

2. Gezonde tussendoortjes

Voortbordurend op nummer 1: eet gezonde tussendoortjes en snacks. In plaats van een zak chips open trekken kun je ook kiezen voor een handjevol nootjes of iets dat je zelf hebt gebakken. Zoals bananenbrood of gezonde muffins. Deze tussendoortjes zijn ook geschikt voor de 4 uur middag snack. Lekker met een bakje koffie of thee!

Gezonder eten
Via: pexels.com

3. Vermijd suikers zoveel mogelijk

Dit is niks nieuws, maar ben jij je er wel van bewust hoeveel suikers er in de producten zitten die jij eet? Maak je zelf daar bewust van en let op deze manier op de hoeveelheid suikers die je eet. Natuurlijk moet je je zelf niet iets lekkers verbieden, maak er een gewoonte van eens in de zoveel tijd te ‘zondigen’ met een lekker koekje of zak snoep. Zo matig je al een heel stuk op suikers.

4. Zorg voor variatie

Een gevarieerd dieet is belangrijk wil je gezonder eten. Elke dag pasta of aardappelen, groente en vlees wordt op een gegeven moment ook wel een beetje saai. Varieer er lekker op los. De ene dag rijst, de andere dag pasta en weer een andere dag lekkere wraps. Er zijn zoveel recepten uit verschillende keukens, dat het haast zonde is om niet gevarieerd te eten. En elke dag pasta (bijvoorbeeld) is trouwens ook niet echt gezond!

5. Eet niet rechtstreeks uit de verpakking

Dan bedoelen we met name ijs. Heb je een heerlijke bak Ben & Jerry en wil je die op de bank tijdens het kijken van een Netflix serie lekker oppeuzelen? Doe het niet! Schep het in een kom. Hierdoor voorkom je dat die bak daadwerkelijk op is aan het eind van de avond. En je controleert hiermee ook je porties. Zelfde geldt voor chips, snoepjes en snack nootjes.

Gezonder eten
Via: pexels.com

6.Probeer meer groente

Hoe meer kleur je eten op je bord bevat hoe gezonder. En door verschillende groenten in een gerecht te verwerken is dat zo gepiept. Gele paprika, rode paprika, aubergines, komkommers, courgettes, wortels of zoete aardappel. Online vind je ontzettend veel lekkere recepten waarin ze veel groentes gebruiken. Of ga eens een avondje op Pinterest op zoek naar gezonde recepten met veel groeten. Ook is er uitvoerig te vinden hoe land je precies moet nemen voor het koken van groente!

- Advertentie -

7. Drink water

Je leest het op elke health of foodblog wel, drink veel water. Probeer frisdranken en sappen uit pak ook zoveel mogelijk te vermijden. Hiermee zet je al een kleine stap in de richting van gezonder eten. En water drinken zorgt voor een verzadigd gevoel en waardoor je minder snel honger hebt!

Volg ons sociaal:

WINACTIE
FOSSIL VENTURE Q
Schrijf je snel in voor de
Kiwify-nieuwsbrief!
INSCHRIJVEN
close-link

Volg ons sociaal:

Welkom op kiwify.nl! Ook wij gebruiken cookies...

Bedankt voor je bezoek! Voor een leukere ervaring (en werkende site), plaatsen wij cookies en delen (aan de hand van deze cookies) informatie over je gebruik van deze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. We zouden je willen vragen, deze éénmalig te accepteren. Lees verder!