6 ochtend-gewoontes die je zeker niet helpen met afvallen

Iedereen heeft zijn eigen ochtendroutine, maar er zijn een aantal zaken die je beter anders kunt doen als je af wil vallen. Wij hebben de ‘slechte’ gewoontes voor je op een rij gezet.

1. Je eet geen groot ontbijt

De tijd dat je eet, is veel belangrijker dan wat je eet. Onderzoekers hebben ontdekt dat je beter een zwaarder ontbijt in de ochtend kunt eten, dan later op de dag meer eten. Het is immers zo dat een ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is.

Via: Pixabay

2. Je loopt niet in de zon

Onderzoekers van de University of Alberta in Edmonton, Canada hebben ontdekt dat in de zon lopen wit vetweefsel kan verbranden. Dus als je ‘s ochtends niet de zon opzoekt, loop je dit mis.

Via: Pixabay

3. Je drinkt geen glas water voor het ontbijt

Het lichaam van een mens bestaat voor 55-60 procent uit water, dus dat genoeg water drinken belangrijk is, wisten we al. ‘s Ochtends voor het ontbijt een glas water drinken, brengt de stofwisseling sneller op gang. Op deze manier kan het eten beter ‘verwerkt’ worden, zo wordt in dit experiment geconcludeerd.

Via: Pixabay

4. Je doet de oefeningen niet ‘s ochtends

Door ‘s ochtends oefeningen te doen, zo blijkt uit een studie, neemt de eetlust af en eet je gedurende de dag dus minder. Op deze manier heb je een ‘natuurlijke’ eetverminderaar in handen.

Via: Pixabay

5. Je eet zoetigheden pas later op de dag

Geloof het of niet, maar zoetigheid kun je beter in de ochtend eten dan later op de dag. Dit claimen onderzoekers aan de universiteit van Tel Aviv. Eet je ze in de ochtend, dan zorgt dit voor minder ‘gewichtstoename’ dan als je ze later op de dag zou eten.

Via: Pixabay

6. Je leest ‘s ochtends nieuws

Negatieve energie geeft stress en stress kan ervoor zorgen dat er weer met vetcellen komen op termijn. Door het nieuws niet in de morgen te lezen, vermijd je dit en heb je op termijn minder vetontwikkeling, althans dat claimen ze

Via: Pixabay