We zijn ons vaak erg bewust van ons lichaam en we dromen eigenlijk allemaal wel van een strakke buik. Er zijn verschillende oefeningen die je kunt doen om dit voor elkaar te krijgen. Welke sportoefeningen mag jij zeker niet overslaan wanneer je naar de sportschool gaat?

- Advertentie -

1. Plank

De plank is een zeer effectieve oefening, waarbij je echt je buikspieren flink moet trainen. Daarnaast train je ook je rug met de plank. Een getrainde rug zorgt ervoor dat onze houding beter is en daardoor lijkt je buik ook meteen strakker. De plank is ook in allerlei verschillende varianten doen, waardoor je jezelf kunt blijven uitdagen.

2. Bicycle Crunch

Bij de Bicycle Crunch train je vooral de spieren aan de zijkant van je buik. Handig om die bekende muffin top tegen te gaan. En wanneer je het tempo opvoert, kun je er ook nog eens een cardio-oefening van maken.

- Advertentie -

3. Pilates

Pilates is niet één oefening, maar we kunnen wel zeggen dat alle pilates oefeningen extreem goed voor je buik zijn. Pilates is volledig gericht op je core, wat betekent dat je je buik en rug goed traint. Het mooie is dat je met Pilates altijd meerdere spiergroepen tegelijk traint, waardoor je al snel sterker wordt. Pilates is niet gemakkelijk, maar wel goed voor je. Je kunt dit in je sportschool doen, of ervoor kiezen om workouts doen die op YouTube staan. Wissel vooral lekker af, want dit kan grote voordelen hebben op je lichaam.

4. Cardio-oefeningen

Alleen sportoefeningen doen voor je buik, is niet voldoende ome een strakke buik te creëren. Je kunt je spieren wel trainen, maar wanneer je overtollig vet hebt, zijn die spieren niet zichtbaar. Combineer het daarom met cardio, zoals hardlopen of fietsen. Met cardio verbrand je echt je vetmassa en kun je ervoor zorgen dat je buikspieren langzaam zichtbaar worden.

- Advertentie -

5. Let op je voeding

Om een strakke buik te creëren is het natuurlijk ook van groot belang om te letten op je voeding. Suiker en ongezonde vetten zorgen ervoor dat je meer vetmassa creëert. Kies voor een gevarieerd dieet en eet meerdere keren op een dag kleine maaltijden.

Via: pixabay.com