6 lekkere snacks, waar je maar 3 ingrediënten voor nodig hebt!

Wil jij je snacks ook wel eens afwisselen met wat nieuws? Dan hebben wij 6 super makkelijke snacks voor je. Ze bestaan allemaal uit 3 ingrediënten en zijn dus heel makkelijk en snel te maken.

Snacks zoals chips, olijven, verschillende kazen en worst, chocolade, nootjes of bitterballen zijn niet echt gezond, maar zolang je er met mate van geniet is er niets aan de hand. Maar je vindt in dit artikel ook gezonde snacks gemaakt van groente of fruit. Dan is snacken ineens niet meer zondigen ;).

Aardbei banaan ijsjes

.

Het enige wat je nodig hebt zijn aardbeien en bananen. Deze snij je in stukjes en stop je een nachtje in de diepvries. Vervolgens blend je alles in een blender en in principe heb je dan al nice cream gemaakt wat je ook prima kunt eten. Als je het in een ijsvorm wil gieten, blend je gewoon wat vruchtensap of water mee. Een gezonde en lekkere ijs optie voor de kids!

- Advertentie -

No-bake muesli repen

.
Perfect om mee te nemen als ontbijt, maar nog idealer als middagsnack of tussendoortje. En binnen 5 minuten gemaakt. De drie ingredienten die je nodig hebt zijn: je favoriete granola, maple syrup en pindakaas. Vervolgens smelt je de pindakaas samen met de maple syrup, mix je het met de granola en maakt er vervolgens repen van. Bewaar de repen 30 minuten in de koelkast voor de beste textuur.

Chocolade bananen sushi

.
Hoe leuk klinkt dit! Het is zeker een party pleaser en dit is wat je nodig hebt: bananen (natuurlijk), pure chocolade en pistache nootjes. Verwijder de schil van de banaan en stop een tandenstoker in beide uiteindes. Zo kun je ze straks makkelijker in de chocolade dippen. Smelt de pure chocola en bedek de banaan met een laagje chocolade. Strooi er nog wat geprakte pistache nootjes over en stop het een half uurtje in de koelkast. Snijd ze daarna in (sushi) stukjes. Eet smakelijk!

Zoete aardappel chips

.
Eens een keer wat anders dan naturel of paprika chips en zo makkelijk zelf te maken! Je maakt het als volgt: leg alvast een bakplaat met bakpapier klaar. Snij de zoete aardappel in dunne schijfjes. Stop de schijfjes in een kom en giet er olijfolie over, meng het totdat de schijfjes allemaal voorzien van een laagje olie. Verdeel ze over de bakplaat, strooi er nog wat zout op en bak voor 20-25 minuten. Laat ze 5 minuten afkoelen en je hebt de perfecte party snack!

Bananen cinnamon rolls

.

Nog een bananen snack. Dit keer maken we lekkere kaneel rolletjes, zo lekker! Wat heb je nodig: bananen, medjool dadels, vanille extract en zout. Verwarm de oven voor op 120 graden. Snij de bananen in de lengte in dunne stukken en leg ze op een bakplaat. Bak dit voor een uurtje op 120 graden en laat vervolgens afkoelen. Haal ze van de bakplaat af en maak een pasta van de dadels, vanille en zout. Smeer dit over de banaan en rollen maar! Nog een uurtje in de oven en ze zijn klaar om te eten!

- Advertentie -

Watermeloen sorbetijs

.

Van watermeloenen kun je ook heel makkelijk ijs maken! Het enige wat je nodig hebt is een watermeloen en vanille yoghurt. Mix stukjes watermeloen met ijsklontjes in een sterke blender. Gooi de yoghurt erbij en mix totdat het een romige substantie wordt. Je kunt dit al opdienen als een soort froyo snack, maar je kunt het ook nog 1 tot 2 uur in de vriezer stoppen. Dan kun je er lekkere ijsbolletjes van maken, jummie!

Ideetje?

Geef je binnenkort een feestje, overweeg deze leuke snacks eens te serveren. Geheid dat mensen gaan vragen naar het recept als je aangeeft dat je zelf hebt gemaakt!

Welkom op kiwify.nl! Ook wij gebruiken cookies...

Bedankt voor je bezoek! Voor een leukere ervaring (en werkende site), plaatsen wij cookies en delen (aan de hand van deze cookies) informatie over je gebruik van deze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. We zouden je willen vragen, deze éénmalig te accepteren. Lees verder!